După mai bine de un an, câteva jocuri abia lansate și sosite în redacție la test ne-au determinat să revenim la articolele din seria „Remake-uri și remaster-uri: dacă doriți să rejucați”. Este vorba despre un joc de aventură clasic – Day of The Tentacle – abia relansat în ediție Remastered, dar și de o apariție mai specială, Mortal Kombat XL, o versiune adaugită a jocului de lupte lansat de Warner Bros. Interactive Entertainment și NetherRealm Studios în cursul anului trecut.
Nu în ultimul rând, revenim la seria clasică Resident Evil cu proaspăt lansatul pachet Resident Evil Origins Collection, acesta reunind versiunile refăcute și remasterizate a două dintre titlurile old school ale seriei: Resident Evil și Resident Evil Zero.
DAY OF THE TENTACLE REMASTERED (PC/PlayStation 4/PlayStation Vita)
Înainte de a trece la aspectele legate de procesul de remasterizare a jocului, trebuie spus că Day of The Tentacle face parte din excelenta serie de jocuri lansate de LucasArts în cursul anilor ’90, titluri ce au scris istorie în domeniul aventurilor point and click. Așadar, chiar dacă jocul este plin de referințe la subiectele la modă ale acelor vremuri, merită din plin să fie jucat, mai ales dacă l-ați ratat la vremea sa.
Spre deosebire de edițiile Remastered ale altor jocuri, procesul de remasterizare din Day of The Tentacle a fost abordat cu grijă, responsabili pentru această versiune a jocului fiind echipa de la Double Fine Productions, condusă de Tim Schaffer (unul dintre cei doi co-creatori ai jocului inițial). Astfel, toate decorurile din joc au fost recreate și adaptate pentru rezoluția 1080p FullHD, interfața originală bazată pe verbe a fost înlocuită de un meniu contextual radial, iar vechile înregistrări ale dialogurilor au fost restaurate.
Puriștii au încă la dispoziție posibilitatea de a comuta între aspectul clasic (pixelat) al jocului, așa cum se prezenta el în 1993, și modul de afișare modern, realizat pentru display-urile 16:9. De asemenea, dacă preferați interfața veche bazată pe verbe, o puteți folosi în locul celei modernizate. Având în vedere că jocurile anilor ’90 erau ceva mai dificile decât corespondentele lor din ziua de azi, cei de la Double Fine au considerat utilă introducerea unui buton prin intermediul căruia sunt evidențiate obiectele cu care se poate interacționa din fiecare scenă. Un lucru util, mai ales în condițiile în care Day of The Tentacle Remastered nu oferă niciun sistem integrat de indicii sau soluții.
Avem însă parte de dialogurile originale, restaurate folosind înregistrările inițiale (nu știu câtă lume a prins, la acea vreme, versiunea de CD-ROM a jocului, care conținea dialoguri vorbite pentru întregul joc; versiunea de Floppy Disk, mult mai ușor de găsit în anii ’90, beneficia de dialoguri vorbite doar în secvența introductivă, restul jocului bazându-se pe replici în format text). Partea bună a acestui aspect este că veteranii vor recunoaște rapid vocile personajelor îndrăgite; pe de altă parte, se simte de la o poștă că avem parte de interpretări de la începutul erei voice acting-ului în jocuri, câteodată rostite stângaci și fără continuitate între replicile diferitelor personaje. Poate că n-ar fi fost o idee rea să fie oferite, opțional, și versiuni reînregistrate ale acestor dialoguri.
În rest, nostalgicii jocurilor LucasArts din acea epocă vor mai găsi câteva lucruri de interes în Day of The Tentacle Remastered: producătorii au căutat în arhivele din Skywalker Ranch artwork-urile originale pe baza cărora a fost realizat jocul, le-au scanat și le-au introdus în ediția Remastered. De asemenea, partea din echipa inițială de la LucasArts s-a reunit înregistrând un track cu comentarii despre fiecare scenă a jocului, pe care îl puteți asculta activând această opțiune din meniul ediției Remastered.
Merită? Da, cu siguranță. Dacă sunteți un vechi fan al jocurilor de aventură de la LucasArts nu ar trebui să ratați ocazia de a retrăi Day of The Tentacle, într-o versiune adusă la zi din punctul de vedere al prezentării. Iar dacă sunteți începători, nu ar strica să luați o lecție de istorie alături de unul dintre cele mai apreciate jocuri ale anilor ’90.
MORTAL KOMBAT XL (PlayStation 4/Xbox One)
Trebuie să recunosc că am stat un pic să ne gândim dacă să introducem sau nu Mortal Kombat XL într-un articol dedicat versiunilor refăcute sau remasterizate ale jocurilor. Până la urmă am ajuns la concluzia că merită să aruncăm încă o privire asupra acestui joc, ediția sa XL fiind un pic mai mult decât o simplă reîmpachetare a discului cu Mortal Kombat X alături de o foaie cu niște coduri de download pentru DLC-uri.
Astfel, Mortal Kombat XL include pe discul jocului atât ediția completă de Mortal Kombat X, cât și toate DLC-urile lansate pentru acest titlu: Kombat Pack 1 și Kombat Pack 2, cu patru luptători suplimentari fiecare, precum și o sumedenie de skin-uri sau update-uri. Din păcate, dacă aveți deja Mortal Kombat X pe PlayStation 4 sau Xbox One, nu veți putea instala doar noutățile: trebuie să ștergeți install-ul inițial și să reinstalați jocul de la zero. Din fericire, salvările se vor păstra, progresul realizat în MKX fiind valabil și în MKXL.
Nu avem parte de noutăți în ceea ce privește Story Mode-ul jocului, principala adăugire fiind posibilitatea de a alege dintre cei nu mai puțin de opt luptători noi, fiecare cu propriile variații, mișcări speciale și fatalități: Jason Voorhees (din seria Friday the 13th), Leatherface (din Texas Chainsaw Massacre), Alien, Predator (din seriile de filme omonime), Tanya (personaj ce revine din MK4), Tremor (personaj ce revine din Mortal Kombat: Special Forces), Bo Rai Cho (personaj ce revine din Mortal Kombat: Deadly Alliance) și Triborg (o combinație dintre cei patru cyber ninja din serie: Sektor, Cyrax, Smoke și Cyber Sub-Zero). Acesta din urmă reprezintă o noutate demnă de luat în seamă, variațiile lui Triborg oferind, practic, patru personaje noi într-unul singur.
Pe lângă întreaga colecție de skin-uri lansate pentru personajele din Mortal Kombat X (da, puteți juca folosind skin-urile clasice pentru Scorpion și Sub-Zero), ediția XL include și toate update-urile de conținut lansate până acum, cum ar fi revenirea unei locații clasice – The Pit (cu tot cu fatalitatea aferentă), dar și noua infrastructură de joc online, care, în sfarsit, pare să rezolve problemele cu care s-a confruntat componenta multiplayer online din Mortal Kombat X încă de la apariția jocului.
Merită? Nu neapărat. Dacă aveți deja Mortal Kombat X, poate mai indicat ar fi sa achizitionați doar DLC-urile lipsă în format digital (atenție însă, Mortal Kombat XL și Kombat Pack 2 nu sunt disponibile pentru versiunea PC a jocului!). Dacă nu aveți însă cel mai recent joc al celor de la NetherRealm Studios, Mortal Kombat XL ar putea fi considerat un pas logic în vederea corectării acestui neajuns. Pe lângă întregul joc inițial, excelent de altfel, primiți și o serie de bonusuri, printre care și Goro, luptător prezent doar în edițiile Day 1 de MKX.
RESIDENT EVIL ORIGINS COLLECTION (PC/PlayStation 4/Xbox One)
În precedentul episod al acestei serii, ne-am oprit asupra ediției remasterizate a remake-ului Resident Evil, lansată în prima parte a anului trecut pentru PC și console. Între timp, Capcom a recidivat, lansând, după aceeași formulă, remasterizarea modernă unui alt titlu clasic – Resident Evil Zero, disponibil până acum doar în versiuni pentru mai puțin popularele console Nintendo GameCube și Wii. Ambele remasterizări sunt incluse pe discul Resident Evil Origins Collection, disponibil și în format fizic.
Dacă despre remake-ul Resident Evil am vorbit data trecută, acum ne vom opri un pic și asupra lui Resident Evil Zero. Lansat inițial în 2002, Resident Evil Zero, după cum lasă de înțeles și numele, încearcă să spună povestea epidemiei zombie începută înainte de evenimentele ce au avut loc în conacul din primul Resident Evil. Și acum vom avea parte de două personaje jucabile: Rebecca Chambers, medic în echipa S.T.A.R.S., și Billy Coen, fost soldat condamnat la moarte, diferența fiind că în Resident Evil Zero se poate comuta între cei doi, existând însă și porțiuni special dedicate fiecăruia dintre ei.
În rest, gameplay-ul poate fi încadrat în curentul clasic al seriei Resident Evil, caracteristic jocurilor seriei ce au precedat Resident Evil 4. Așadar, asteptați-vă la unghiuri de vizualizare fixe, decoruri prerenderizate (restaurate în rezoluție HD), resurse limitate, puzzle-uri și o atmosferă destul de apăsătoare. Din fericire, la fel ca în remaster-ul primului Resident Evil, și în noua ediție Resident Evil Zero a fost implementată metoda de control modernă, mișcarea eroilor fiind relativă la poziția camerei și nu la cea a personajului. Adepții formulei vechi nu trebuie să-și facă griji: jocul oferă și posibilitatea de a folosi metoda de control originală.
Merită? Da. Avem de-a face cu o colecție de două jocuri clasice, prezentate însă într-un format neașteptat de bine modernizat. Iar dacă aveți deja Resident Evil Remake HD Remaster în format digital, puteți achiziționa, prin aceeași metodă, doar Resident Evil Zero HD Remaster. Dacă nu, pachetul Resident Evil Origins Collection vă stă la dispoziție, acesta fiind disponibil la un preț destul de accesibil având în vedere calitatea celor două jocuri incluse.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER